Jak ułożyć zdrową dietę?

0
94

Na temat zdrowej diety funkcjonuje wiele mitów, które, co jest bardzo dziwne, nie mają żadnego uzasadnienia. Po prostu wiele osób wmawia sobie nieprawdziwe fakty i wtedy na temat diety tworzą się fałszywe przekonanie takie jak „nie jedz wcale słodyczy”, „jedz tylko sałatki”, „nie jedz mięsa”. O ile te wskazówki mogłyby mieć trochę sensu, jednak ich radykalizowanie i stawianie na sam szczyt wartości jest ogromnym błędem.

Po pierwsze – ilość posiłków. Zbuduj dietę tak, aby dać organizmowi najlepiej 5 pełnych, zbilansowanych i pełnych w wartości odżywcze posiłków. Podjadanie czy zmniejszanie ilości posiłków jest niestety sporym błędem. Wiadomo, że niekiedy nie da się w ciągu dnia zjeść pięciu pełnych posiłków, kiedy jesteśmy w szkole, pracy czy w trasie. Jednak takie dni ograniczmy do minimum.
Po drugie – sport. Sama dieta bez sportu nie przyniesie efektów w postaci fit sylwetki. Oczywiście zawsze lepiej jest zdrowo się odżywiać, poprawimy swoje zdrowie i samopoczucie, zrzucimy trochę kilogramów, jednak jeśli dołożymy do tego aktywność ruchową to spotęgujemy te efekty.

Po trzecie – jedz różnorodnie. Jedzenie samych sałatek jest wręcz niezdrowe. Do naszej diety trzeba wprowadzić różnorodność. Łącz mięso czerwone, mięso od kurczaka z sałatkami, surówkami, warzywami, zupami i wieloma witaminami czy tłuszczami i węglowodanami. To różnorodność i dołączanie do diety wszystkich potrzebnych wartości jest kluczem do najlepszej diety.

Po czwarte – nie popadaj w paranoję. Jedz to co lubisz, naprawdę zdrową dietę można ułożyć smacznie. Funkcjonuje takie określenie, że zdrowa dieta musi być nie dobra, bez smaku i ma męczyć. To zupełna nieprawda! Zdrowa dieta powinna nam smakować, nawet nie zdajemy sobie sprawy ile zdrowych produktów jest naprawdę smacznych. Również nie wolno popaść w paranoję i zupełnie odrzucić wszelkie fast-foody czy słodycze. O ile całkowite odstawienie alkoholu naprawdę nam pomoże w utrzymaniu zdrowej sylwetki to jeśli pójdziemy do rodziny na kawę i zjemy kawałek pysznego ciasta, tabliczkę czekolady czy wybierzemy się ze znajomymi na kebaba raz na dwa tygodnie – nic się nie stanie.

Pamiętaj, że jeśli zdrowa dieta będzie Ci przynosiła przyjemność, będziesz jadł wszystko ze smakiem a raz w tygodniu czy dwa razy w miesiącu zjesz to co uwielbiasz – ciastko, czekoladę – to wtedy będziesz po prostu szczęśliwy a korzyści z diety same przyjdą.

uroda.info.pl

PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here