Motywacja do treningu

0
65

Jest wielu ludzi, którzy nie wyobrażają sobie życia bez codziennego treningu – czy to biegania, czy też wizyty na siłowni. Inni z kolei nie potrafią się zmotywować do regularnego treningu, a ćwiczenia są dla nich nie pasją, a wyrzeczeniami i męczarnią. Skąd te różnice? Rzecz tkwi, co oczywiste, w podejściu.

Ci, którzy ćwiczą codziennie, traktują trening jako stałą część dnia. Nie jest to dla nich coś, co trzeba „odbębnić”, przemęczyć się i odhaczyć na liście rzeczy do wykonania na dany dzień. Trening może być bowiem przyjemnością – pozwala przecież odpocząć po dniu pełnym stresu i wyzwań, oczyścić umysł z męczących go myśli i poczuć się zdecydowanie lepiej. Ćwiczenia wyzwalają w organizmie endorfiny – hormony szczęścia, które nie nazywają się tak bez powodu, gdyż poprawiają nasz nastrój i sprawiają, że zaczynamy być nagle w dobrym humorze.

Jak więc znaleźć motywację do treningu? Stare powiedzenie mówi, iż najtrudniej jest zacząć – jest w tym wiele prawdy. Motywacją może być chęć zrzucenia zbędnych kilogramów – wystarczy, że wyobrazimy sobie, jak wspaniale będzie wyglądała nasza sylwetka po kilku miesiącach regularnych ćwiczeń. Koniec z ukrywaniem się na plaży i wciąganiem brzucha podczas zapinania spodni!

Ważnym aspektem jest także zdrowie – przecież ważne jest, w jakim stanie jest nasz organizm! Chęć zapobiegania chorobom, poprawienia swojej kondycji i stanu zdrowia to również doskonała motywacja. Kolejną może być to, że osoby regularnie ćwiczące mają więcej siły i energii do codziennych wyzwań i pracy.

Czy warto regularnie ćwiczyć? Oczywiście, że tak – trening to same korzyści, a po jakimś czasie przyzwyczaimy się do aktywności fizycznej na tyle, iż nie będziemy mogli wyobrazić sobie bez niej życia.

PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here