Niezwykłe warzywa – jarmuż

0
85

Choć w polskiej kuchni to warzywo nie cieszy się zbyt wielką popularnością, z pewnością warto częściej sięgać po przepisy na te dania, w których jarmuż pojawia się jako jeden z głównych składników. Dlaczego?

Znany i ceniony w krajach skandynawskich, jest jarmuż źródłem wielu cennych dla naszego zdrowia substancji odżywczych. Zdrowa dieta, w której dość często będzie się pojawiało to warzywo, może nas uchronić przed wieloma poważnymi problemami ze zdrowiem. Dlaczego warto włączyć do warzywo do swej diety? Bo niedoceniany jarmuż, sprowadzany często do roli dekoracji na talerzu, to moc witamin i minerałów. Znajdziemy w nim sporo wartościowego białka oraz błonnika, jest on również dobrym źródłem beta-karotenu, witaminy C oraz witamin z grupy B. W liściach tego warzywa występuje również wiele soli mineralnych, w tym: wapń, fosfor, magnez, żelazo oraz potas. Znajdujące się w tym warzywie przeciwutleniacze, mogą nam z kolei zapewnić mocne wsparcie w walce z takimi problemami, jak choroby nowotworowe oraz dolegliwości związane z funkcjonowaniem układu krążenia.

Jakie przepisy na dania z jarmużem można wykorzystać? Wiadomo, że warzywo to może być rewelacyjnym dodatkiem do wielu sałatek oraz surówek. Nie brak też osób, które chętnie przyrządzają jarmuż w taki sam sposób, w jaki przyrządza się szpinak. Warto tu podkreślić, że warzywo to najlepiej sprawdza się jako dodatek do tych potraw, w których pojawiają się ryż lub kasza.

rebeliakultury.pl

PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here