Kształtowanie popytu następuje dzięki reklamie. Reklamowane jest już praktycznie wszystko. Oglądając telewizję nie sposób uwolnić się od wszechobecnych reklam. Ich powszechność i podawanie nieprawdziwych informacji o produkcie nie pozwalają na właściwe dobranie interesującego nas produktu. Reklamy dezinformują nasze widzenie świata. Moim zdaniem reklama wzmaga w nas sztuczną chęć posiadania. Wiele osób kupuje pod wpływem reklamy rzeczy całkiem zbędne i niczemu nie służące. Większość koncernów stara się w ten sposób kształtować naszą potrzebę posiadania. Kilkadziesiąt lat temu liczyły się wartości produktu. Dzisiaj przyciąga konsumenta kolorowe opakowanie i reklama. Bywają też przydatne i służące ludziom reklamy. Moim zdaniem takimi reklamami są kampanie społeczne. Pomagają one zwalczać negatywne aspekty ludzkich zachowań. Zmieniają one nasze postrzeganie świata i wyostrzają ludzką wrażliwość na krzywdę drugiej osoby. Jestem zdania, że tylko z takich kampanii społecznych powinny składać się media.