Dowiedz się, jakie umiejętności cechują dobrego franczyzobiorcę. Poznaj tajniki, jak zaprezentować się na rozmowie z rekruterem, by zwiększyć swoje szanse na zatrudnienie. Z naszym poradnikiem nie zabłądzisz w skomplikowanym świecie franczyzy.
Franczyza – jak działa, czy warto stać się partnerem znanej sieci?
Franczyza to sposób współpracy, który jest korzystny zarówno dla franczyzobiorcy, jak i franczyzodawcy. Franczyzodawca jest przeważnie znaną firmą, która prowadzi ekspansję na nowe rynki. By sprostać wymaganiom lokalnego klienta i poprawić rezultaty sprzedażowe, często marki decydują się na zatrudnienie kogoś, kto należy do miejscowej społeczności. Takie osoby przeważnie bardzo dobrze rozumieją realia panujące na danym terenie. Franczyzodawca dba o to, żeby franczyzobiorca dostarczał najlepszej jakości towary i usługi klientom. Musi on utrzymywać renomę marki, ale może liczyć na kompleksowe wsparcie przy każdym swoim działaniu. Franczyzobiorca musi być osobą o określonych cechach. Sprawdźmy, jak wygląda jego profil.
Profil franczyzobiorcy – taką osobą masz być, jeśli chcesz zajmować się franczyzą
Franczyzobiorca musi być osobą przedsiębiorczą. To jest w miarę oczywiste. Jednakże co to w praktyce oznacza? Przedsiębiorcza jednostka wykazuje się konkretnym myśleniem – zorientowanym na maksymalizację korzyści z prowadzenia działalności, usprawnianie codziennych procesów zachodzących w danej placówce, a także relacje z innymi ludźmi. Przedsiębiorca to lider – lider otwarty na innych, wyróżniający się autorytetem, ale także skłonny do pytania swoich podwładnych o ich opinie. Franczyzobiorca musi być także osobą ambitną – rynek sprzedaży jest bezwzględny, trzeba się wykazać, czasami zacisnąć zęby i działać. Nawet wtedy, gdy wszystko wydaje się przeciwko nam. Nie brzmi jak życie z bajki? Korzyści z prowadzenia takiej działalności są ogromne, a jeśli kandydat wykazuje wyżej wymienione cechy, bez problemu poradzi sobie z prowadzeniem dowolnej placówki.
Franczyzobiorca – ile można zarobić, czy się opłaca?
Stawki za franczyzę są bardzo różne. W Polsce szczególnie wyróżnia się marka Żabka. Franczyza oferuje nawet 16 000 złotych netto przychodu w skali miesiąca przez pierwszy rok prowadzenia działalności. To limitowana promocja – warto działać szybko. Można jednak zarobić więcej – wszystko zależy od ilości lokali franczyzowych, które zamierzamy prowadzić, naszej zdolności do sprzedawania dużej ilości artykułów – trafienia w gusta konsumentów, korzystania z przydarzających się okazji maksymalizacji obrotów. Franczyza to bardziej stabilny biznes na własną rękę. Wspomnieliśmy wcześniej o sieci Żabka. Franczyza ta jest bardzo interesująca – założyła ona aż 6 000 lokali. Zna ją praktycznie każdy Polak – konkretnie 97% konsumentów. To imponujący rezultat, jednak marka nie poprzestaje na tym. Aktualnie poszukiwani są franczyzobiorcy, którzy nie muszą wykazywać się specjalistycznym wykształceniem albo ukończonymi kursami. Jak zostać franczyzobiorcą sieci Żabka? Franczyza skupia się na kandydatach energicznych, młodych (duchem!), którzy chcą działać i rozwijać się w wielu kierunkach jednocześnie. Co może nam jednak zaoferować franczyza Żabka? Opinie konsumentów są tu kluczowe – ich znajomość produktów oraz chęć zrobienia zakupów w znanym, sprawdzonym sklepie to klucz do budowania wysokiej sprzedaży. Patrzą oni na sklep i widzą coś znajomego, przez co od razu lepiej postrzegają perspektywę zrobienia w nim zakupów.
Franczyza Żabka – opinie – czy warto brać udział w programie?
Program franczyzowy firmy Żabka niewątpliwie można odbierać jako interesujący. Działanie pod szyldem tak dużej marki to wstęp do kariery. Warto przemyśleć swoje słabe i mocne cechy. Jeśli przeważają te mocne – to na pewno jakiś znak!