Jeśli chcemy zwiększyć swoje szanse na sukces na rynku na jakim działa nasza firma, dobrym pomysłem jest szukanie nisz rynkowych, czyli takich dziedzin działalności gospodarczej w jakich nie spotkamy bardzo silnej konkurencji. Jest to, szczególnie ważne w sytuacji w jakiej zależy nam na uzyskiwaniu sporych zysków z naszej działalności. Znalezienie niszy w jakiej możemy działać nie jest łatwe, ale jak pokazują przykłady tych firm jakim się udało takie nisze znaleźć może to prowadzić do bardzo dużego sukcesu, który przekształca się w kilkuset procentowe wzrosty wartości firmy w krótkim czasie. Bardzo często nisza rynkowa związana jest z całkowicie nowym podejściem do oferowanych usług, czy oferowaniem takich produktów, które są całkowicie nowe. W wielu przypadkach nisza wymaga zainwestowanie znacznych środków w promocję. Wynika to często z tego, że firma jaką zakładamy po części sama kreuje rynek na jakim zamierza działać. Przykładem nisz rynkowych jest wiele projektów internetowych. Internet jest pod tym względem doskonałym rynkiem, gdyż z jednej strony jest to miejsce jakie pozwala nadal na budowanie bardzo nowatorskich projektów. Z drugiej strony w sieci nadal w wielu sposobach działania nie ma silnej konkurencji.