Jeśli mówimy o Grupie Żywiec, niemalże każdy zdaje sobie sprawę, co też jest głównym przedmiotem jej produkcji. Browary Żywiec istnieją od 1856 roku i nieprzerwanie prowadzą swoją działalność w dziedzinie szeroko rozumianego browarnictwa. Ich podstawowym przedmiotem działalności jest niewątpliwie produkcja piwa jasnego, mocnego. Żywiec to jedno z najbardziej lubianych w Polsce piw. Marka ta jest znana również w wielu krajach europejskich. Dzięki swojemu wyśmienitemu smakowi i wysokiej jakości, piwa Żywiec zrobiły karierę na rynku browarniczym. Można się spodziewać, że w kolejnych dekadach browar Żywiec nie zaprzestanie swojej produkcji, a kotły warzelne nadal będą pracowały pełną parą. Należy jednak wspomnieć, że nie tylko kotły warzelne są obecne w fabrykach w Żywcu, bowiem piwo to nie jedyny produkt znajdujący się w asortymencie produkcji browaru. Przedmiotem działalności Grupy Żywiec jest głównie produkcja piwa, ale nie jest to jedynie piwo Żywiec. Do Grupy przynależą takie marki jak Heineken, Warka Strong czy Tatra. Działalność browaru ma jednak o wiele szerszy charakter, z czego większość Polaków w ogóle nie zdaje sobie sprawy. Dlatego też podczas zwiedzania browarów w żywcu, przypatrując się jak działają kotły warzelne, może doznać prawdziwej konsternacji na widok taśmy produkcyjnej, z której zjeżdżają opakowania wody mineralnej, czy innych napoi. W statucie spółki Grupy Żywiec jasno określono i wyszczególniono wszystkie elementy, które można zaliczyć do przedmiotu działalności Browaru Żywiec. Należą do nich między innymi: produkcja piwa, która stanowi główną dziedzinę działalności browaru, produkcja wód mineralnych i napojów bezalkoholowych, sprzedaż hurtowa napojów alkoholowych, sprzedaż hurtowa napojów bezalkoholowych, sprzedaż detaliczna napojów alkoholowych i bezalkoholowych, działalność związana z pakowaniem wyprodukowanych towarów, towarowy transport drogowy pojazdami specjalizowanymi, towarowy transport drogowy pojazdami uniwersalnymi, doradztwo w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania, zarządzanie i kierowanie w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej, działalność rachunkowo-księgowa, reklama, badanie rynku i opinii publicznej, działalność związana z bazami danych, restauracje, bary , a nawet stołówki.