Modne ubrania i dodatki czy buty cieszą się sporą popularnością w sieci, zaś dzięki dobrze zaprojektowanemu sklepowi internetowemu można z ofertą dotrzeć do naprawdę szerokiego grona odbiorców, zainteresowanych wysokiej jakości strojami. W jaki sposób zaprojektować e- butik z modą, by miał on jak największe szanse na powodzenie?
Działający bez zarzutu skrypt
Trzeba pamiętać, że na rynku modowym w sieci panuje ogromna konkurencja i podobnych sklepów z ubraniami są setki. Co decyduje o tym, że niektóre z nich mają stałą rzeszę powracających klientów, zaś inne prawie w ogóle ich nie mają? Oczywiście rolę gra i rodzaj asortymentu i ceny, jak i reklama, jednakże warto zwrócić także uwagę na element, jakim jest projektowanie sklepów internetowych.
Firma, która zajmuje się tym profesjonalnie wie, jak istotne znaczenie ma techniczna strona przedsięwzięcia. Chodzi o to, by sklep się nie zawieszał, ani nie przestawał działać, zwłaszcza wtedy, kiedy korzysta z niego większa ilość klientów.
Strona estetyczna
Kwestie wyglądu sklepu są również ważne. Firmy świadczące projektowanie sklepów internetowych doskonale o tym wiedzą i dlatego analizują trendy, które obecnie panują w branży oraz stosują je w projektach sklepów internetowych. Chodzi o to by butik był przyjemny dla oka i nie odstraszał swoją stroną graficzną, a wręcz przeciwnie.
Zawsze sprawdza się prostota, jasne kolory, elegancja i klasyczny styl. Przeładowanie zbędnymi elementami nie jest wskazane. Podobnie jest z krzykliwymi kolorami. Zazwyczaj stonowane barwy o wiele bardziej zachęcają klienta do tego, by zostać w sklepie.
Inne czynniki
Gdyby zapytać użytkowników sieci, co jeszcze wpływa na to, że zostają na dłużej w danym e- sklepie, a co ich zniechęca, to na pewno wymienią uparcie wyskakujące okienka, których nie da się zamknąć. Projektanci sklepów internetowych biorą to pod uwagę przy tworzeniu swoich prac.
Ponadto ważna jest intuicyjność robienia zakupów. Liczą się również dokładne opisy oferty ubrań, wysokiej jakości zdjęcia, która prezentują wszystkie detale i brak denerwujących elementów, takich jak pojawiająca się nagle głośna muzyka. Takich elementów, jak ostatni z wymienionych już dawno nie stosuje się w profesjonalnych sklepach www.
Artykuł przygotowany na podstawie materiałów dostarcoznych przez agencję Iguana Studio