Ćwiczenia cardio, które możesz wykonywać poza fitness klubem, siłownią

0
523
cardio

Aktywność fizyczna odgrywa bardzo dużą rolę w dbaniu o nasze zdrowie. Zwłaszcza w sytuacji, gdy pracujemy w wymuszonej, siedzącej pozycji, powinniśmy dbać o to, by przynajmniej 30 minut dziennie poświęcić na jakąkolwiek formę ruchu. Codzienne ćwiczenia pozytywnie wpłyną nie tylko na nasze ciało, ale również zapewnią nam lepsze samopoczucie. Jak wykonywać ćwiczenia cardio, żeby nie zrobić sobie krzywdy i zadbać o swoją kondycję?

Co to jest trening cardio?

Trening cardio, szerzej znany pod nazwą aerobiku bądź ćwiczeń aerobowych, ma na celu poprawę wydolności oraz wytrzymałości. Dzięki angażowaniu naszego układu sercowo-naczyniowego ćwiczenia te obniżają ciśnienie krwi oraz tętno spoczynkowe, do tego dodają energii, mogą również wzmocnić naszą odporność. Nie są to jednak jedyne powody, dla których ten rodzaj ćwiczeń cieszy się tak dużą popularnością. Duże znaczenie ma również wysoka efektywność, a więc widoczne rezultaty w rzeźbieniu sylwetki po stosunkowo krótkim czasie praktykowania treningów. O wpływie treningu cardio na nasz organizm warto dowiedzieć się więcej, co daje, jak ćwiczyć aerobik przeczytasz na www.Mangopress.pl. My również postaramy się pokrótce opisać przykładowe ćwiczenia, które można wykonywać także samodzielnie w domu.

Ćwiczenia cardio do wykonywania na świeżym powietrzu

Do wykonywania ćwiczeń aerobowych wcale nie potrzebny jest nam drogi sprzęt, właściwie to jesteśmy w stanie obejść się bez jakiegokolwiek sprzętu, wystarczy wolna przestrzeń. Jeśli w okolicy, w której mieszkamy, znajduje się np. boisko z bieżnią, to jesteśmy w naprawdę komfortowej sytuacji, nie mniej równie dobrze można ćwiczyć chociażby w parku lub w lesie.

Pierwsze z ćwiczeń cardio, które chcemy zaproponować, to sprint. Tak szybki bieg, angażujący całe nasze ciało nie powinien trwać długo. Na początek można spróbować wykonać np. 8 powtórzeń na długości 100 metrów w odstępie 1 minuty. Drugą propozycją jest spacer z wykrokami. To ćwiczenie na początku powinno trwać od 5 do maksymalnie 10 minut. Bardzo ważne jest, aby nie zatrzymywać się podczas ćwiczenia, dlatego najlepiej wykonywać je właśnie na bieżni lub boisku.

Co ciekawe, nawet aktywności, które być może wykonujemy na co dzień w ramach rozrywki, mogą być świetnymi ćwiczeniami cardio. Przykładem jest jazda na rowerze po nierównym terenie, gdzie zmuszeniu jesteśmy do dużego wysiłku, żeby pokonać co jakiś czas wzniesienie.

Jak wykonać trening cardio w domu?

Wiele osób zastanawia się, czy wykonywanie treningu cardio w domu jest możliwe? Oczywiście, że tak! Do najpopularniejszych ćwiczeń wykonywanych w zaciszu domowym należą wykroki, skakanie na skakance, wyskoki z przysiadem oraz rowerek. Jeśli jednak nudzi Cię wykonywanie w kółko tych samych ćwiczeń, świetnym rozwiązaniem jest znalezienie różnorodnych treningów w internecie, np. w serwisie YouTube. Popularni trenerzy fitness prowadzą całe kanały poświęcone ćwiczeniom, można razem z nimi wykonywać codzienne treningi. W czasie, gdy pójście na siłownię jest niemożliwe, to chyba najlepszy sposób, aby nie pogrzebać zupełnie swojej motywacji do walki o szczupłą sylwetkę nawet zimą.

PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here