Ćwiczenia cardio w domu – jakie są zasady treningu aerobowego i jak je wykonywać w domowym zaciszu?

0
688
Ćwiczenia cardio w domu

Oto poradnik dla wszystkich zabieganych. Dla których dzień ma za mało godzin. Jednak mimo braku czasu są w stanie wygospodarować kilka chwil, aby zająć się własnym zdrowiem i kondycją. Powiemy o tym, jak zaplanować podstawy sesji treningowej zawierającej ćwiczenia cardio w domu, nie afiszując się ze swoimi poczynaniami.

Co to jest trening cardio?

Trening cardio jest uniwersalnym sposobem na aktywność ruchowa. Wykorzystywany jest w wielu sytuacjach związanych, na przykład z uprawianiem sportu wyczynowego w ramach rozgrzewki lub podtrzymania aktywności po zasadniczym periodzie treningowym. W zajęciach fitness, polecany paniom pracującym nad zgrabną sylwetką. W ramach rekonwalescencji po przebytych chorobach, dla poprawy pracy układu sercowo-naczyniowego. Dla dbających o optymalny stosunek masy mięśni do tkanki tłuszczowej.

Trening cardio to dynamiczny wysiłek. Wysiłek zachodzący przy wykorzystaniu jednego z rodzajów pracy mięśni nazywanym izotonicznym. Mięśnie zmieniają długość; natężenie wysiłku pozostaje na niezmiennym poziomie. Wydatek energetyczny zabezpieczony jest w wyniku biochemicznych reakcji o podłożu tlenowym. W wyniku właściwie dobranych parametrów treningu tzn. intensywności działań mięśnie ulegają stopniowej adaptacji do długofalowego wysiłku o niezbyt wygórowanej intensywności. Układ krążenia również doznaje zbawiennego wpływu treningu.

Na początek do lekarza

Trening cardio jest elementem świadomego zabiegania o właściwy stan zdrowia. Dla osób, które przekroczyły czterdziesty rok życia, powinno być normą, że przed rozpoczęciem treningów wybiorą się wpierw do lekarza. Wywiad i badania fizykalne dadzą odpowiedź, czy potrzebny jest szerszy zakres badań. Podczas dodatkowych testów można wyznaczyć zakresy tętna, które są do przyjęcia podczas treningu.

Sprzęt do treningu

Najprostszym przejawem treningu kardio może być marsz o właściwej intensywności. Dla zwiększenia intensywności można zastosować kije do nordic walking.
Każdy też dysponuje w domu rowerem. Jego też można wykorzystać podczas treningu.

W domowym zaciszu można jednak wygospodarować niewielką przestrzeń, by zaaranżować własną mini siłownię. Polecany sprzęt można skompletować bez trudu w sieci. Sklep sportowy https://prosportowy.pl/ jest jednostką handlową i zapewnia merytoryczne wsparcie w poszukiwaniach i finalizacji procesu wyboru właściwego kompletu treningowego.

Steppery, bieżnie i skakanki będą właściwe do zaaranżowania skutecznej sesji treningowej.

Jak konstruować trening cardio?

Najważniejszym wywodem jest stwierdzenie wielu lekarzy, że im więcej wysiłku fizycznego, tym lepiej. I zaangażowanie zaledwie 200 do 400 kcal podczas jednego treningu, przeprowadzanego 3 razy w tygodniu przez około 30 minut jednorazowo, powinno zaowocować oczekiwanymi efektami.

Natomiast, według trenerów sportowych kluczowe znaczenie ma intensywność treningu. W każdej fazie wytrenowania powinno być osiągnięte maksimum zapotrzebowania tlenowego. I tylko dzięki intensywności ćwiczeń można ten próg wydatnie przesunąć ku preferowanym wartościom znacznie większym.

Przeczytaj też: Orbitrek, wioślarz czy bieżnia – z jakim urządzeniem ułożyć skuteczny plan treningowy?

PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here