Dla większości sklepów oferujących komputery nie ma potrzeby tworzenia specjalnych akcji marketingowych. Na sklepowych półkach wystawione są bowiem towary poszczególnych marek i to często one decydują o tym, co się dobrze sprzedaje. Fani jednego producenta, od lat zadowoleni z działania jego towaru, raczej nie będą zbyt chętnie do wybierania komputera spośród zupełnie innych firm. I nawet najlepszy sprzedawca może mieć ciężkie chwile próbując przekonać takiego klienta, by zmienił swoje wieloletnie konsumenckie przyzwyczajenia. Dokonywanie świadomego wyboru nie jest tutaj jednak wcale świadome. Jeśli bowiem ktoś cieszy się, że odrzucił ofertę innego producenta i pozostał przy swoim ulubionym, wyłącznie na podstawie przeczucia, przyzwyczajenia i przywiązania do marki – ciężko taką decyzję nazwać świadomą. Dlatego walki marketingowe wśród producentów sprzętu komputerowego są tak ważne dla przetrwania w tym biznesie. Bez mocnego promowania własnego produktu łatwo szybko spaść tutaj za konkurencję.