Piwa nazywane ogólnopolskimi są kierowane do odbiorców mieszkających na terenie całej Polski, tak naprawdę każdy więc z obywateli naszego kraju jest ich adresatem. Piwo nie można zaliczyć do napoi zbyt wykwintnych, ani zbyt drogich, dlatego też stać na nie szeroką rzeszę klientów. Ten rodzaj alkoholu kierowany jest do osób, które w wysokiej mierze cenią sobie prostotę oraz osób, które ze względu na niski poziom dochodów nie mogą sobie pozwolić na zakup drożnych alkoholi, w tym wódki i wina. W Grupie Żywiec znajdziemy piwa dla wytrawnych smakoszy, czego najlepszym przykładem są piwa Strong, Tatra, Warka, Żywiec, Heineken. Są to piwa pozycjonowane jako te, dla prawdziwych mężczyzn, nie znających żadnych kompromisów. Są to piwa o mocnym chmielowym, gorzkim smaku i ze sporą zawartością alkoholu. W tej grupie znajdziemy także piwa kierowane do kobiet (Freeq Cherry, Freeq Lime) o przyjemnym, owocowym smaku i niewielkiej zawartości alkoholu. Jak widać, firma Żywiec stara się odpowiadać na potrzeby różnych grup odbiorców, co jest doceniane przez klientów. Umieszczają ją oni na wysokim miejscu wśród najczęściej wybieranych piw. Przekłada się to na wolumen sprzedaży napojów alkoholowych produkowanych przez kotły warzelne w browarach Żywiec. Jeśli zaś chodzi o piwa typowo regionalne, to producent starał się je dostosować do potrzeb ludności określonych regionów. Należy zaznaczyć, że są to piwa, których smak nie wiele się zmienił na przestrzeni całych dziesięcioleci. Dla wielu mieszkańców określonych regionów są one pewnego rodzaju ,,dziedzictwem regionalnym”, jak np. piwo Kujawiak, Królewskie. Niewiele osób wie, że Grupa Żywiec produkuje również wina. Ma w tym względzie bardzo szeroki asortyment wyrobów. Znajdziemy tu wina na każdą okazję, a ich odbiorcami są zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Oczywiście, wybór wina zależy od indywidualnych preferencji, upodobań oraz okazji na jaką wino ma być przeznaczone. Ponadto wybór wina dokonywany przez klienta jest także uzależniony od rodzaju serwowanych potraw. Alkohole mocne, do których zaliczane są wódki, mają mniejszy, ale nie można powiedzieć ubogi, asortyment produktów. Jego odbiorcami są przede wszystkim mężczyźni, którzy wykazują się wysokim poziomem zamożności.