Pozycjonowanie produktów w sklepie internetowym

0
1310
Pozycjonowanie produktów w sklepie internetowym

Każdy sklep internetowy zarabia przede wszystkim na sprzedaży swoich produktów. Stara się mieć ich jak najwięcej i regularnie zmieniać bądź aktualizować swój asortyment, by dosłownie każdy człowiek na świecie mógł znaleźć w nim coś takiego, co od razu go zainteresuje i na co od razu będzie chciał wydać pieniądze – oczywiście duże pieniądze. Nikt jednak nie zdoła nawet dowiedzieć się o istnieniu takiego marketu czy takich towarów, jeżeli sam właściciel sklepu nie spróbuje zająć się jego marketingiem. Ten dający najbardziej spektakularne i długofalowe efekty związany jest z dziedziną SEO. Zawiera on w sobie m.in. pozycjonowanie produktów w sklepie internetowym, którym po prostu trzeba się zająć.

Przeważnie cały ten proces pozycjonowania nowego bądź istniejącego już od jakiegoś czasu sklepu internetowego rozpoczyna się przypasowaniem słów kluczowych do występujących już na stronie podkategorii i głównych działów. O ile klasyczne strony firmowe czasem tworzone są wyłącznie na jednej karcie, tak w przypadku marketów internetowych budowa jest znacznie bardziej urozmaicona. Każdy internetowy sklep chce przecież dać klientom łatwy dostęp do swoich towarów i usług. Pragnie jak najlepiej je zaprezentować i umożliwić klientom przyjemne i swobodne zakupy. Gdyby więc wszystkie towary zostały umieszczone wyłącznie w jednej kategorii, te wymienione wyżej cele nie zostałyby osiągnięte. Internauta nie byłby w stanie sprawnie poruszać się po takim sklepie. Nawet jeśli szukałby butów, które w tym sklepie rzeczywiście występują, poddałby się już po kilku minutach, zmuszony do przewijania kolejnych kart z nieinteresującymi go produktami. Asortyment każdego wirtualnego marketu po prostu musi zostać podzielony na przynajmniej kilka mniejszych części. Będą to jego kategorie, czyli to samo, czym są działy odzieżowe w standardowych stacjonarnych butikach. Jeżeli układ sklepu został dobrze rozplanowany i wszystko działa w nim jak najlepiej, to dobry moment na to, by zacząć przeprowadzać pozycjonowanie produktów w sklepie internetowym. Najczęściej rozpoczyna się ono wytypowaniem fraz kluczowych dla poszczególnych kategorii i podkategorii. Nie muszą być one takie same. Błędem jest pozycjonowanie sklepu wyłącznie na kilka słów kluczowych. Niby koncentrując się na nich, można zmaksymalizować częstotliwość ich występowania na stronie, ale jednak poprzez zastosowanie przynajmniej kilkunastu zróżnicowanych fraz osiąga się dużo lepsze efekty. Można dokładniej przypasować je do zawartości kategorii, by były one ich częścią, a nie kompletnie niepasującym do nich dodatkiem. Pozycjonowanie zawsze musi być przemyślane i rozsądnie przeprowadzone.

Jeżeli jednak właściciel jakiegoś sklepu uzna, że to całe pozycjonowanie produktów w sklepie internetowym jest dla niego zbyt trudne i wymagające, będzie mógł powierzyć to zadanie prawdziwym specjalistom. Samodzielne zajmowanie się tym narzędziem marketingowym najczęściej nie jest najlepszym wyjściem z sytuacji. W tym przypadku pomoc zewnętrznej firmy może okazać się na wagę złota.

wypozycjonujsklep.pl

PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here