Jak dostosować rower do wybranej trasy przejazdu?

Wraz z rozwojem pasji rowerowych na rynku zaczęły pojawiać się nowe rodzaje tych pojazdów. Miłośnicy jednośladów zauważyli bowiem, że komfortowa jazda na ich rowerze uzależniona jest od rodzaju podłoża, na jakim się poruszają. W związku z tym zaczęto eksperymentować zarówno z wyglądem jednośladów, jak i ich wagą i poszczególnymi elementami konstrukcji. Pewna grupa rowerów dedykowana jest jeździe na górzystym terenie, podczas gdy inna idealnie spisuje się na równym asfalcie. Jak dopasować swój jednoślad do potrzeb?

Amatorzy miejskich przejażdżek

Wybierając rower warto kierować się rodzajem trasy, która najczęściej pokonywana będzie przez jego właściciela. Jeśli jednoślad wykorzystywany będzie do poruszania się po twardych drogach w mieście, wówczas warto zdecydować się na kupno roweru miejskiego. Jego wyprofilowana rama, wygodnie ułożona kierownica, a także amortyzatory pod siedziskiem pozwolą na łatwe sterowanie w przestrzeni miejskiej. Co więcej, właściwa miękkość opon i wielkość zębatek sprawią, że częste ruszanie i pedałowanie nie przysporzy większych trudności rowerzyście. Amatorzy przejażdżek asfaltowych poza miastem powinni zwrócić uwagę na rowery szosowe o większej średnicy kół. Dzięki swojej budowie są one dostosowane do bezpiecznego, a przede wszystkim niewymagającego większego wysiłku osiągania dużych prędkości na trasie. Charakterystyczna budowa roweru – wysoka, prosta rama oraz rączki kierownicy w kształcie „rogów barana” mają pomóc w szybkim poruszaniu się popularną kolarzówką.

Dla miłośników ekstremalnych tras

Jeśli rowerzysta planuje zakupić jednoślad do mieszanego stylu jazdy, wówczas rekomendowane są modele crossowe. Tego typu rower dobrze sprawdza się zarówno na bezdrożach o nierównej nawierzchni, jak i twardym asfalcie. W obu przypadkach jednoślad amortyzuje ewentualne nierówności terenu, pozwalając rowerzyście na swobodne napędzanie go siłą nóg. Dla wielbicieli ekstremalnych tras polecane są rowery górskie z dodatkowymi amortyzatorami z przodu i z tylu jednośladu. Tego typu pojazdy przystosowane są do pokonywania naprawdę trudnych terenów, wzniesień i podmokłego podłoża. Zarówno budowa ramy, zębatek, jak i profil opon w rowerze górskim zaprojektowane zostały tak, by jak najbardziej ułatwić użytkownikowi pokonanie skomplikowanej drogi. Zwłaszcza, że nieodłączną częścią tego typu jednośladów są zamontowane na kierownicy przerzutki, pozwalające dostosować wielkość używanej zębatki do specyfikacji terenu.

PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here